Yavru Kedi Besleme

Yavru kedi besleme ciddiye alınması gereken bir konudur. İnsan yavrusu gibi kedi yavruları da hassas canlılardır ve besin bünyeleri için faydalı değildir.

Yeni doğan yavru kedi yaşamanın ilk bir kaç haftasında tamamen annesine bağımlıdır. Yeni doğan yavru kediler için en doğru besin kaynağı tabi ki de anne sütüdür.

Doğumdan sonraki ilk bir kaç günde kolostrum adı verilen anne sütü salgılanır. Kolostrumun normal sütten farkı yeni doğan yavrular için büyüme farktörleri kritik besin maddeleri ve en önemlisi hastalıklara karşı koruyucu olan immunglobulinleri içermesidir.

3. günden sonra anne sütünün içeriği değişerek normal süte dönüşür. Bu nedenle yeni doğan yavruların ilk 12 saat içinde anne sütünü aldığından emin olunması çok önemlidir.

Yeni Doğmuş Yavru Kedi Besleme

Yeni doğan yavru kedinin ilk haftasında her 2-3 saatte bir, ilerleyen haftalarda sütten kesilene kadar her 4-6 saatte bir beslenmesi gerekir.

Kedi yavrularının doğum ağırlıkları ortalama 100 gramdır. 75 gramın altında doğan yavru kedilerde ölüm oranı çok yüksektir. Yavru kediler normalde ilk altı ayda haftada ortalama 50-100 gram ağırlık kazanırlar. Ağırlık artışının günde en az 7-10 gram kadar olması beklenir.

Annesiz Yavru Kedi Besleme

Yavru kedi beslemek büyük özen ister. Özellikle kullanılacak sütün kaynağı çok önemlidir. Her yavru kedi için faydalı değildir.

Anne kedinin olmaması, hasta olması veya yavru kediyi reddetmesi nedeniyle annesiz kalan kedilerde, kilo ve günlük besin alımını, dışkı özelliklerini ve canlılıklarının yakından izlenmesi gerekir. Öncelikle annesiz kalan yavru kediler için başka sütanne bulunması gerekmektedir. Sütannenin bulunamadığı durumlarda yavru kediler ikame sütler ile biberonla beslenebilir.

Biberonla yavru kedi besleme konusunda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta kullanılacak süttür. Bireronla beslemek mümkün olmadığında ise şırınga ile yavru kedi besleme söz konusu olabilir.

Yavru Kedi İnek Sütü İle Beslenir mi?

İnek sütü ile yavru kedi beslenir mi? İnek sütü yavru kediye zarar verir mi? İnek sütü yavru kedi için faydalı olur mu?

Kedi sütü diğer hayvan türlerinin sütünden önemli ölçüde farklıdır. Yavru kedilere asla tek başına inek sütü verilmemelidir.

Yavru kediyi inek sütü ile beslemek çok sağlıklı değildir. Yavru kedinizi inek sütü ile beslemeniz durumunda büyümesi için gerekli olan besin maddelerini ve enerji gereksinimlerini karşılayamazsınız.  Ayrıca inek sütündeki laktoz kedi sütünden daha fazladır. Sindirilmeden kalın bağırsaklara gelen fazla laktoz, bakteriyel fermantasyon sonucu yavru kedilerin ishal olmasına neden olur.

Yapılan önemli bir beslenme hatası da inek sütünün ishal yapmasını önlemek amacıyla su katılmasıdır. Süt normal şekilde yavrunun ihtiyaçlarını karşılamıyorken sulandırarak vermek hiç bir şekilde yavrunun büyümesi için yeterli olmayacaktır. Yavruların beslenmesinde ticari yavru kedi sütü kullanılması en doğrusudur.

Yavru Kedi ve Biberon İle Besleme

Yavru kediyi biberon ile beslemeden önce ısısının ılık olduğundan emin olun.  Mamayı doğru bir şekilde hazırlayıp ve sıcaklığının uygun olduğunu belirledikten sonra yavru kediyi karnının üstünde olacak şekilde başını destekleyerek beslemeye başlayabilirsiniz. Asla yavru kediyi sırt üstü beslemeye çalışmayın.

Bu şekilde yavru kediler her 2-3 saatte bir beslenmelidir. 2-3 haftalık yavru kedilerin her 3-4 saatte bir beslenmesi gerekir.

Yavru kediler her beslemeden sonra nemli bir pamuk ile yavru kedinin genital bölgesini ovalayın bu şekilde idrar ve dışkı yapmasın için uyarılmış olacaktır.

Yavru kedi, sütten kesme dönemin 4-8 haftalık süreçlerde yavaş yavaş sütten kesilmeye başlar. Küçük konserve mamalarına ikame kedi sütleri karıştırılarak veya yavru kedi mamalarını sulandırarak katı mamalar hazırlanabilir. Bu süreci aceleye getirmemek önemlidir. Özellikle annesiz büyüyen yavru kediler 6 hafta itibariyle sütle besleme miktarı azaltılıp 8. haftada katı mamaya geçmesi beklenir.

Yavru kediniz yaklaşık 12 aylık olana kadar yavru kedi mamalarıyla besleyebilirsiniz.

Kedilerin yemlerini sürekli önlerinde bulundurmak suretiyle besleme köpeklere göre daha uygun olsa da ileride mama ve kilo takibi açısından problemler doğurabilir. Bu yüzden 4. aydan itibaren öğün şeklinde ve ölçülü beslemeye geçmek kedinizin sağlık takibi için en uygunu olacaktır.

Ayrıntılı bilgi için lütfen bizimle iletişime geçin İletişim