Ağız ve Diş Sağlığı

Ağız ve diş sağlığı insanlarda olduğu kadar hayvanlar için de önemli bir ihtiyaçtır. Patili dostlarınızın veteriner diş hekimliği randevularını kliniğimizden oluşturarak kaliteli hizmete ulaşabilirsiniz.

Veteriner Diş Hekimliği

Kedi ve köpek gibi küçük hayvanlar son yıllarda kendi yaşamlarından koparak insanlarla aynı ortamı paylaşmaya başlamışlardır. Bu da yaşam şekillerinin ve biyolojik yapılarının değişmeye başlamasına neden olmuştur. Yaşam koşulları değişen pet hayvanları diğer cinslere göre ağız ve diş rahatsızlıklarına daha fazla yakalanmaktadır. Bu da ortaya veteriner diş hekimliği kolunu çıkarmıştır. İnsanlar gibi evcil hayvanlar da ağız ve diş sağlığı bakımına ihtiyaç duymaktadır. Veteriner hekimler, yalnızca hastalık ya da operasyon durumunda başvurulması gereken yerler olmaktan çıkmıştır. Ağız ve diş bakımının yapılmaması ya da ortaya çıkan rahatsızlıkların tedavi edilmemesi, hayvanınızın yaşam kalitesini düşürecektir.

Kliniğimiz küçük hayvan ağız ve diş sağlığı konusunda uzman kadrosuyla hizmet vermektedir. Minik dostlarınızın bakım ve tedavi ihtiyaçları için bizi güvenle tercih edebilirsiniz. Bakım takvimine ağız ve diş sağlığı kontrolü de eklenmektedir.

sahrayicedit-agiz-ve-dis-sagligi-tedavisi-1000x1000

Sahrayıcedit Acil Veteriner Kliniği ile Evcil Havyanlarınızın Ağız Sağlığı Sorunlarına Son Verin.

Kedi ve Köpeklerde Ağız ve Diş Sağlığı Nasıl Korunur?

Yedi yaş ve üzeri kedilerin çok büyük bir kısmında ağız ve diş hastalıklarına rastlamak mümkündür. Ağız, diş ve diş eti rahatsızlıkları enfeksiyona neden olabilir. Bu enfeksiyon zamanla vücudun sindirim, solunum gibi bölümlerine de yayılacak ve daha ciddi hastalıklara neden olacaktır. Baştan önlem alarak bu hastalıkların önüne geçebilirsiniz. Öncelikle minik dostunuzu beslerken yaş mamadan ziyade kuru mamayı tercih etmelisiniz. Yaş mamalar ve hayvanlara uygun olmayan diğer yiyecekler, ağızlarında yemek kalıntısına sebep olur. Bu kalıntılar da zaman içinde tartara dönüşür.

kedi ağız ve diş bakımı, köpek ağız ve diş bakımı, evcil hayvan ağız ve diş bakımı

Altı ayı geçen pet hayvanlara diş fırçalama alışkanlığı kazandırabilirsiniz. İleri yaşlarda bu işlem çok daha zor olacaktır. Fırçalamanın yanı sıra hayvanların ağız sağlığına uygun tartar sökücü solüsyon gibi ürünleri kullanabilirsiniz. En önemlisi ise pet hayvanınızın ağız ve diş sağlığı için düzenli veteriner hekim kontrolünden geçmesidir. Gereken önlemleri erkenden aldığınız takdirde minik dostunuz ağız ve diş sağlığı konusunda sıkıntı yaşamayacaktır. Geç kaldıysanız da veteriner hekimlerden plak, çürük gibi rahatsızlıklar için yardım alabilirsiniz. Ağız ve diş hastalıkları veteriner kliniği arayışınız için bizi değerlendirebilirsiniz. Alanında uzman hekim kadromuz ve sağlık personellerimizle daima hizmetinizdeyiz.

Hayvanlarda Ağız ve Diş Hastalıkları ve Belirtileri

Kedi, köpek gibi küçük hayvanlarda ağız ve diş rahatsızlıklarının ilk belirtisi ağız kokusudur. Dişlerindeki çürük, tartar gibi kalıntılar keskin bir kokuya neden olur. Tartar ve diş taşının oluşma sebebi, düzenli fırçalama yapılmamasıdır. Ağızda biriken yemek kalıntıları bekledikçe sert ve yapışkan bir maddeye dönüşür. Tartar, diş yüzeyinde sarı ya da kahverengi katmanla kendini gösterir. Küçük hayvanlarda en çok görülen ağız ve diş hastalığı budur.

Gingivit, hem insanlarda hem hayvanlarda rastlanan bir hastalıktır. Diş etinin iltihaplanması olarak bilinir ve şişme, kızarıklık, kanama olarak belirti gösterir. Hayvanlarda ağız kokusunun bir sebebi de bu iltihaptır. Gingivit de yine ağız ve diş bakımına dikkat edilmemesi sebebiyle oluşur. Bu rahatsızlıklar dişlerde çürüme, diş etlerinin geri çekilmesi, apse, diş kaybı gibi sonuçlar doğurur. Kedi ve köpeklerde ağız ve diş sağlığı sorunları iştahsızlığa, zayıflamaya neden olur. Bu da bağışıklık sistemini çökertir.

Ağız kokusu, çoğalan salya, iştahsızlık, diş etlerinde kızarıklık gibi sorunlarla karşılaştığınızda derhal bir veteriner hekime başvurmalısınız. Zamanında müdahale edilmezse, hayvanın ağzındaki rahatsızlık bünyesinin tamamını etkileyebilir. Kliniğimiz ağız ve diş sağlığı konusunda donanımlı hekimleri ve ekipmanıyla hizmet vermek için hazırdır.

Hayvanlarda Ağız ve Diş Hastalıkları Nasıl Tedavi Edilir?

Hayvanlarda bakımsızlığa, ağız yapısına ve da sistemik hastalıklara dayanan ağız ve diş rahatsızlıkları farklı şekillerde tedavi edilmektedir. Kedi ve köpeklerin de aynı insanlar gibi süt dişleri vardır. Dişsiz bir şekilde doğar ve 2 ile 4 hafta arasında süt dişlere sahip olurlar.

sahrayıcedit veteriner, sahrayıcedit veteriner kliniği, veteriner sahrayıcedit

Üç aylarını doldurdukları andan itibaren de bu dişleri dökerler. Kedi ve köpeklerde kalıcı dişler üçüncü ay ile yedinci ay arasında tamamlanır. Bu süreç içinde dökülmeyen süt dişi ağızda sağlık problemlerine yol açmaktadır. Alttan kalıcı dişin bastırması, dişlerde çarpıklığa ve çene problemlerine neden olur. Küçük pet hayvanlarınızın süt dişi zamanında düşmediyse çekim işlemi uygulanır. Köpeklerde ve kedilerde diş çürüğü tedavisi çürüğün boyutuna göre değişir.

Pet hayvanlarında en çok karşılaşılan sorun, düzenli bakım yapılmaması nedeni ile plak ve tartardır. Hayvanların tükürük enzimleri bizdekinden çok farklıdır. İçerdiği yapı sebebi ile daha hızlı tartar oluşumuna neden olur. Yemek kalıntılarının salya ile birleşmesi zamanla dişlerin yüzeyinde bir yapı oluşturmaktadır. Gereken önlemler erkenden alınmazsa hem diş kaybına hem de hayvanın sindirim ve bağışıklık sitemlerine zarar vermeye başlar. Özellikle sokak kedilerinde kavga, kaza ve düşme nedenlerine bağlı olarak diş kırılması görülür. Geride kalan diş parçası hayvanın diline zarar verebileceği gibi diş etinde ağrıya da neden olabilir. Bu durumlarda dolgu ya da çekim işlemi uygulanabilir.

Patili Dostlarımızın Ağız ve Diş Sağlığı Sorunlarını İhmal Etmeyin!

Neden Bizi Tercih Etmelisiniz?

Veteriner diş hekimliği ihtiyacınız için kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz. Alanında uzman hekim kadromuz, ağız ve diş sağlığı için gerekli donanımımız ile size hizmet vermek için hazırız. Amacımız, minik dostunuzun en kısa zamanda sağlığına kavuşmasıdır. Şikâyetiniz olmasa dahi tüm rutin kontrollerinizde evcil hayvanınızın ağız ve diş sağlığı kontrolleri yapılmaktadır. Böylece daha en baştan hastalığın ortaya çıkması ve geç olmadan tedavi edilmesi sağlanır. Hekimlerimiz yavru kedi ve köpek sahiplerini ağız ve diş bakımı konusunda bilgilendirmektedir.

Bakım için geç kalınmış, tartar, plak, çürük gibi problemlere sahip dostlarımız için de gereken tedaviler uygulanmaktadır. Ağız ve diş sağlığı bakımı dışında acil tedavi, cerrahi, dahiliye, koruyucu hekimlik gibi hizmetlerimizden faydalanmak için de bizi tercih edebilirsiniz. 7/24 açık olan kliniğimizde sürekli sağlık personelleri bulunmaktadır.

ataşehir veteriner kliniği, ataşehir veteriner klinikleri, ataşehir veteriner, ataşehir acil veteriner, veteriner ataşehir

Sıkça Sorulan Sorular

Kediler ağız içlerine ve dişlerine dokunmanızdan pek hoşlanmazlar. Birden dişlerini fırçalamaya kalkarsanız sizden kaçacaklardır. Önce yavaş yavaş dişlerine dokunun. Kedi alıştıktan sonra da yumuşak bir fırçayla dişlerini düzenli olarak fırçalayın. Kedinizin ağız bakımı için veteriner hekiminizin önerdiği diğer ürünleri de kullanabilirsiniz.

Dişlerdeki çürük başlangıç aşamasındaysa temizlik ve dolgu işlemi uygulanabilir. Fakat ikinci seviyeye ulaşan çürüklerin diş çekiminden başka çaresi yoktur.

Evcil hayvanlarda diş hastalıkları ağız kokusu, iştahsızlık, huysuzluk, zayıflama, dişlerde tartar görüntüsü ve diş etlerinde kızarıklık gibi belirtilerle ortaya çıkar.

Tartar, salya ve gıda kalıntılarının birleşerek diş yüzeyinde bıraktığı sert, yapışkan ve renkli maddedir. Yeni oluşmaya başladıysa düzenli fırçalama ile yok edilebilir. İyice sertleştiyse hekim tarafından özel solüsyonlarla temizlenebilir.

Köpekler diş çıkarma dönemlerinde her şeyi ısırma ihtiyacı duyarlar. Bunun sebebi diş etlerinin kaşınmasıdır. Köpeğinize, dişlerine zarar vermeyecek yumuşak yapıda oyuncaklar verebilirsiniz. Düzenli veteriner hekim kontrollerinizde konuyu doktorunuza da sorabilirsiniz.