Dahiliye

Kedi ve köpeklerin iç hastalıkları veteriner kliniklerin dahiliye bölümünde tedavi edilmektedir. Evcil hayvanlarda iç hastalıklar çok geniş bir yelpazeye sahiptir. Akut böbrek yetmezliği, damar tıkanıklığı, diyabet, pankreas iltihabı, kanlı ishal, hormon bozuklukları bunlardan birkaçıdır.

Veteriner Hekimlikte Dahiliye

Dahiliye, kedi ve köpeklerde iç hastalıkları ile ilgilenen ve bu alanda tedavi uygulayan bir bölümdür. Minik dostunuzun aylık genel taramaları, kan tahlilleri dahiliye kapsamında gerçekleşmektedir. Böbrek, akciğer, kalp, karaciğer, mide gibi organların rahatsızlıkları bu bölümde tespit edilir. Uzman hekim kadromuz ve sağlık personellerimiz tedavi şekline de tespit doğrultusunda karar verir. İlaç ya da farklı tedavi yöntemlerinin yanı sıra cerrahi operasyon da uygulanabilir. Amacımız, ameliyatı son seçenek olarak görmektir. Fakat gerekirse de bunun için donanım ve ekipmanımız mevcuttur.

İnsanlarda olduğu gibi hayvanların vücudunda da kanserli hücrelere rastlanabilir. Minik dostunuzun düzenli veteriner hekim kontrollerini aksatmıyorsanız kanser daha ilk evrelerdeyken fark edilebilir. Kanser tedavilerinde erken tanı evcil hayvanınızın hayatını kurtaracaktır. Dahiliye bölümü kapsamında bu hastalığın tedavisi de yapılmaktadır. Hekimlerimiz gerekli tetkikleri gerçekleştirdikten sonra tedavi yöntemine karar verecek ve onayınızı alacaktır. Bu hassas sürecin titizlikte yürütülmesinde klinik ve hekimler büyük önem arz etmektedir.

sahrayıcedit veteriner dahiliye servisi, veteriner dahiliye, dahiliye veteriner

Sahrayıcedit Veteriner Kliniği ile Dahiliye Alanında Profesyonel Tedaviler Mümkün.

Dahiliye Veteriner Kliniğimizde Verdiğimiz Hizmetler

Veteriner hekimlikte dahiliye kapsamında birçok hizmet verilmektedir. Evcil hayvanlarda, karaciğer, kalp, akciğer, mide, böbrek gibi daha pek çok hastalık görülebilir. İdrar yolu enfeksiyonu, pankreas iltihabı, safra kesesi hastalıkları gibi organlara bağlı meydana gelen hastalıklar dahiliye bölümü çerçevesine girmektedir. Kliniğimizde bu hastalıkların tanısı için ultrason muayenesi, kan tahlili, hemogram tahlili ve daha birçok test yapılmaktadır.

sahrayıcedit veteriner dahiliye servisi, veteriner dahiliye, dahiliye veteriner

Veteriner hekimlikte dahiliye bölümü, hormonal yani endokrin hastalıkları ile de ilgilenmektedir. Bu hastalıklar birçok sebebe bağlı olarak gelişebilir. Vücutta hormon üretiminin az ya da fazla olması nedenlerden biridir. Kedi ve köpek gibi küçük hayvanlarda hormon bozuklukları genelde tümör nedeniyle görülür. Kliniğimizde bu rahatsızlıkların tespiti için hormon testleri yapılmaktadır. Tedaviye ise test sonuçları doğrultusunda karar verilir.

Evcil Hayvanlarda Kalp Hastalıkları ve Tedavisi

Hayvanların anne karnındaki gelişimleri esnasında yaşanan olumsuzluklar ya da genetik faktörler kalp hastalıklarına neden olabilir. Kedi ve köpeklerde doğumsal kalp rahatsızlıkları görülür. Bu şekilde dünyaya gelen hayvanların büyük bir kısmı hemen ölmektedir. Yaşama tutunanlar ise ömür boyu hekim kontrolünde olmalıdır. Kalp hastalığına sahip hayvanlar, oyun çağlarında çabuk yorulma ve solunum zorluğu gibi belirtiler gösterirler. Cinsleri gelişim gösterirken daha zayıf kalırlar.

Minik dostunuz çabuk yorulma, oyun oynarken nefes nefese kalma, göğüs bölgesinde aşırı çarpıntı gibi belirtiler gösteriyorsa hemen hekiminize başvurmalısınız. Bu belirtiler kalp hastalığına işaret ediyor olabilir. EKG, röntgen, kan tahlili gibi testlerle hastalığın tanısı konacaktır. Kliniğimiz, kedi ve köpeklerin iç hastalıkları için tanı ve tedavide gereken tüm donanıma sahiptir. Kalp rahatsızlığının türü ve evresi tedavi yöntemini belirleyecektir.

ataşehir veteriner kliniği, ataşehir veteriner klinikleri, ataşehir veteriner, ataşehir acil veteriner, veteriner ataşehir

Hekiminiz uygun görürse sizin de onayınızı alarak hayvanı operasyona alabilir. Özellikle bebeklik çağındaki hayvanların kalp rahatsızlıkları düzenli bir şekilde takip edilmelidir. Aşıları zamanında yapılmalı, beslenmeleri doktor gözetiminde olmalıdır.

Evcil Hayvanlarınızın Kalp Sorunları ile İlgili Profesyonel Destek Alın.

Evcil Hayvanlarda İç Hastalıkları Tedavileri

Kedi ve köpeklerde rastlanan akut böbrek yetmezliği çoğunlukla beslenmeden kaynaklanmaktadır. Bunun yanı sıra evde kullandığınız kimyasal içerikli temizlik malzemeleri hayvanın hem akciğer hem de böbrek sağlığını olumsuz etkileyebilir. İdrar tıkanıklığı bu rahatsızlığın bir diğer sebebidir. İdrar süzme işini yapamayan böbrekler enfeksiyon üretir. Kedi köpek dahiliye rahatsızlıklarından biri olan böbrek yetmezliği için en kısa sürede hekim desteği almanız gerekir. Yaşın ilerlemesi, zehirlenme, doğum gibi faktörler böbrek yetmezliği riskini artırmaktadır.

veteriner ataşehir

Evcil hayvanınızdaki akut böbrek yetmezliği tedavisi, hastalığın evresi ve köpeğinizin yaşı gibi faktörlere bağlıdır. Klinik bakım ve tedavi ile hayvanın bu süreci atlatması ya da daha az acı çekmesi mümkündür. Hastalık kronik hale geldiyse kesin çözüm verecek bir tedavi uygulanamaz. Ancak ilerlemesi yavaşlatılarak hayvanın daha rahat etmesi sağlanabilir. Hekiminiz süreci doğru yöneterek hayvanda meydana gelebilecek mide bulantısı, halsizlik gibi etkileri hafifletecektir. Bunun için ilaç tedavisi uygulanır.

Kanlı ishal köpeklerde görülen son derece bulaşıcı olan bir hastalıktır. Bebeklik çağındaki köpekleri daha fazla etkilemektedir. Bulaşma dışkıdan havaya karışan materyaller ile gerçekleşir. Solunum yoluyla köpeklerin vücuduna giren virüs, diğer organlara da hızlıca yayılır. Belirtileri, kusma, kanlı ishal, vücutta susuzluk, yorgunluk, halsizlik ve iştahsızlıktır.

Yavru köpeklerde kalp büyümesi, akciğer hastalıkları, solunum zorluğu gibi yan etkilere neden olabilir. Minik dostunuzu bu son derece tehlikeli hastalıktan korumak için aşılarını mutlaka yaptırmalısınız. Aşıya rağmen bu hastalığa yakalandıysa da derhal klinik hizmeti almalısınız. Eğer tedavi olumlu etki ederse köpeğin iyileşme süreci bir ay kadar devam edecektir.

Kedilerde FIP Hastalığı Tedavi Edilir Mi?

Viral bir hastalık olan FIP, genelde iki yaşın altındaki kedilerde görülür. Kontrol altına alınmaz ve bir an önce tedavi edilmezse ölümle sonuçlanabilir. FIP, veteriner hekimlikte dahiliye kapsamına giren bir hastalıktır. Belirtileri yüksek ateş, iştahsızlık, zayıflama, yürümede ve denge kurmada zorluk, görme bozukluğu ve vücutta anormal derecede sıvı birikimi olarak ortaya çıkar. Bu etkiler, kısa süre içinde kedilerin bağışıklık sistemini çökertmektedir. Hastalığın farklı belirtilere sahip versiyonları da bulunur. Patili dostunuzda bu rahatsızlık mevcutsa tanı ve tedavi için kliniğimize başvurabilirsiniz.

Kedinizin iç organlarındaki ve beynindeki hasarın tespiti için öncelikle MR, röntgen gibi testler yapılır. Bunun sonucunda ilaç ya da bağışıklığı güçlendirici tedavilere başlanabilir. Hastalık için henüz kesin bir tedavi yöntemi bulunmamaktadır. Hekiminiz, hastalığın seviyesi ve etkileri doğrultusunda bir tedavi çizelgesi oluşturacaktır. Birtakım önemler alarak FIP seviyesine gelmeden kedinizi korumanız da mümkündür. Bu hastalık diğer hayvanlardan dışkı ve salya yoluyla bulaşmaktadır. Minik dostunuzu korumak için sokak kedilerinden ve hijyenik olmayan ortamlardan uzak tutabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Köpek doğuştan bir kalp rahatsızlığına sahipse zaman içinde bu kalp yetmezliğine dönebilir. Köpeğin hareketlerinde yavaşlama, isteksizlik, yorgunluk, solunum zorluğu belirtileri bunun habercisi olabilir. Ayrıca hayvan yaşıtlarına göre daha zor ve az gelişir.

Kedi ve köpeklerin öksürmesi akciğerlerdeki bir hastalığa işaret ediyor olabilir. Bu konuda tam tanı ve tedaviyi veteriner hekimler belirleyecektir. Köpek ve kedilerin klinik hekimliği uzman kadromuz ile yapılmaktadır.

Hassas yapıya sahip olan evcil kedi ve köpekler, soğuğa ya da ıslağa maruz kaldıklarında üşütebilirler. Bu gibi durumlarda hekiminiz antibiyotik tedavisi başlatabilir.

Mide iltihabı köpeklerde en çok rastlanan hastalıklar arasındadır. Başlıca belirtisi de kusmadır. Bunun yanında iştahsızlık, yorgunluk gibi etkileri de bulunmaktadır.

Kedi çok fazla sıvı tüketiyor ve sık idrara çıkıyorsa diyabet hastalığı olabilir. Bu durumdaki kediniz için veteriner hekimden beslenme programı isteyebilirsiniz.

Barınak hastalığı, köpekler arasındaki bulaşıcı bir rahatsızlıktır. Solunum yollarını etkileyerek öksürüğe neden olur.