Laboratuvar

Veteriner kliniklerinde laboratuvar ihtiyacı, doğru teşhis ve tedavi için önem arz etmektedir. Kaliteli ve özenli hizmeti amaçlayan kliniğimizde evcil hayvanlarınızın rahatsızlıkları laboratuvar sonuçlarına göre analiz edilir. Bu da tanı ve tedavide hata payını ortadan kaldırır. Minik dostunuzun sağlığı için kliniğimizi tercih edebilirsiniz.

Veteriner Kliniği Laboratuvar

Kliniğimiz hayvan hastalıkları tanı ve tedavisi alanında hizmet vermektedir. Hastalığın doğru teşhis edilmesi tedavinin ilk adımıdır. Son zamanlarda hayvan bakım ve sağlık hizmetlerinin önemi artmıştır. Bu alanda uzman veteriner hekimler yetişmektedir. Modern tıp alanındaki yeni ve teknolojik gelişmeler veteriner tıp için de kullanılmaktadır. Hastalıkların teşhisinde veteriner kliniği laboratuvarı büyük role sahiptir. Laboratuvarlar mikrobiyoloji, viroloji, parazitoloji, biyokimya ve endrokrinoloji bölümleri ile hastalığı detaylı bir şekilde analiz etmektedir.

Sağlık söz konusu olduğunda hataya yer yoktur. Laboratuvar hizmetleri hata oranını ortadan kaldırarak yüzde yüze yakın sonuçlar sunmaktadır. İlk bakışta tespit edilemeyen ve iç organlarla ilgili olan rahatsızlıklar kan, idrar, dışkı gibi numunelerin tahlili ile anlaşılabilir. Laborant kadromuz da alanında uzman ve deneyimli insanlardan oluşmaktadır. Evcil hayvanınızın sonuçlarının tanılanmasında veteriner hekimler ile çalışırlar. Veteriner kliniği laboratuvarları tamamen hayvanların biyolojik yapıları üzerine tasarlanmıştır. Hayvan ve insan genetiği birbirinden farklı olduğu için hastalık teşhis yöntemleri de değişiktir. Bu laboratuvarlar gereken tüm donanım ve teçhizata sahiptir.

sahrayıcedit veteriner laboratuvar, veteriner laboratuvar sahrayıcedit, sahrayıcedit veteriner

Laboratuvar Hizmetleri ile En Doğru Test Sonuçlarına Ulaşın.

Biyokimya ve Endokrinoloji

Biyokimya canlı yapıların geçirdiği değişim ve reaksiyonları inceleyen bilim dalıdır. Hastalıkları teşhis etmek için canlı vücudundaki doku ve analizleri tahlil eder. Kliniğimiz bünyesinde bulunan veteriner laboratuvarı biyokimya bölümünde profesyonel anlamda teşhis ve araştırma hizmeti sunmaktayız. Klinik kimya, idrar analizleri, tümör testleri gibi tahliller, alanında uzman laborant kadromuz tarafından incelenmektedir.

Endokrinoloji hormon bilimidir. Hayvanların iç salgı bezlerindeki hormonların nasıl salgılandığı, etkileri, sebep olduğu hastalıklar incelenir. Evcil hayvanlarda görülen bağışıklık, sindirim sistemi hastalıkları çoğu zaman hormon bozukluklarından kaynaklanmaktadır. Sağlıklı bir hayvanda iç salgı bezlerinin ve hormon salgısının normal düzeyde olması gerekir. Hormonlar büyüme, gelişme, üreme ve enerjiyi sağlama ihtiyaçlarında önemli yere sahiptir. Hayvandan alınan kan testleri laboratuvar ortamında incelenerek hastalık tespit edilir. Doğruluğu sağlamak için sistemler sürekli kontrol edilmektedir.

Mikrobiyoloji ve Seroloji

Mikrobiyoloji, hayvanların bağışıklık sistemi üzerinde ya da organlarında hastalığa neden olan organizmaları inceler. Bakteri, parazit, mantar ve virüs bu organizmalardan yalnızca birkaçıdır. Gözle görülemeyecek kadar küçük olan bu canlılar hayvanlarda iştahsızlık, kilo kaybı, halsizlik, yorgunluk, deri hastalıkları, enfeksiyon gibi pek çok etkiye sebep olur. Üstelik, temasla insanlara geçme özellikleri de mevcuttur. Minik dostunuzu ve kendinizi bu zararlı organizmalardan korumak için iç ve dış parazit aşılarını zamanında yaptırmanız gerekmektedir. Koruyucu hekimlik uygulamaları için de kliniğimizi tercih edebilirsiniz.

Zararlı organizmaların neden olduğu hastalıklar veteriner teşhis ve analiz laboratuvarı hizmetimizle belirlenir. Teşhis konduktan sonra uzman hekimlerimiz tedavi için harekete geçer. Bakterileri inceleyen bilim dalı ise bakteriyolojidir. Mikrobiyoloji ile ortak çalışma gerçekleştirir. İdrar tahlili, burun sıvısı sürüntüsü gibi numuneler burada analiz edilir.

sahrayicedit-veteriner-laboratuvar-1000x1000

Laboratuvar Ortamında Yapılan Testler ile En Doğru Sonuçlar Mümkün.

Mikoloji ve Viroloji

Mikoloji mantar yapıdaki organizmaları inceleyen bilim dalıdır. Mantarlar hayvanların tüyleri, tırnakları ve derileri üzerinde enfeksiyona, tahribata neden olurlar. Mikolojik deformasyonun tespit edilmesi için hayvandan bir miktar tüy numunesi alınır. Numune alınırken deri alkolle temizlenir ve dezenfekte edilmiş aletler kullanılır. Sonrasında da örneğin alındığı kısım iyice dezenfekte edilir. Veteriner laboratuvar hizmetleri kapsamında personelimiz son derece titiz çalışmaktadır. Maya tespiti için burun akıntısı, kulak kiri gibi sıvı maddelerden de örnek alınır. Bunlar vücudun dışından alınan numunelerdir.

sahrayicedit-dahiliye-servisi-1000x1000

Mayanın iç etkilerini tespit etmek adına kan ve idrar örnekleri de alınmaktadır. Bu tahliller alınırken sterilizasyona ve hijyen kurallarına son derece dikkat edilir. Örneklerin içine yabancı madde karışması yanlış tanıya neden olacaktır. Bu da yanlış tedaviyi doğurur ki kliniğimiz bunun olmaması için gereken önlemleri almaktadır.

Veteriner kliniği laboratuvarı hizmetlerimiz kapsamında viroloji, diğer bilim dallarının sentezi mahiyetindedir. Bu alanda viral hastalıkların tanısı konmaktadır. Evcil hayvanlara uygulanacak aşılar da burada hazırlanır. Uzman kadromuz sonuçları analiz eder. Antikor ve PCR testleri bu alanda yapılmaktadır.

Parazitoloji

Parazitler hayvanların derisinden bağırsaklarına yerleşerek yaşamlarını sürdürürler. Bu organizmaların hayvanların sağlığı üzerinde olumsuz etkileri bulunmaktadır. Vücudunda parazit barındıran evcil hayvanlar bir süre sonra iştahsızlık, kilo kaybı, huysuzluk, yorgunluk gibi belirtiler gösterebilirler. Bağışıklık sistemi zayıflayan hayvanlar güçten düşer. Gerekli tedavi uygulanmazsa parazit hayvan için ölümcül hale gelebilir. Göz çukurlarına ve ağız kenarlarına yerleşen parazitler göz hastalıklarına ve solunum sıkıntısına neden olabilirler.

Parazitoloji, evcil hayvanlarda parazite bağlı meydana gelen hastalıkları inceleyen bilim dalıdır. Parazit dışkı, kan, idrar ve deri kazıntısı gibi numunelerden analiz edilir. Laboratuvar incelemeleri sonucunda sık karşılaşılan parazit türleri bulunmaktadır. Toxocara canis, et ile beslenen hayvanların bağırsaklarında rastlanan parazittir. Toxoplasma gondii ise fare yiyen kedilerde görülür. Isospora, köpekler için tehlikeli bir organizmadır.

kadıköy veteriner kliniği, kadıköy veteriner, veteriner kadıköy

Neden Bizi Tercih Etmelisiniz?

Sahrayıcedit Veteriner Muayenehanesi olarak minik dostlarınızın sağlığı ve mutluluğu için çalışmaktayız. Evcil hayvanlarda acil tedavi, ağız ve diş sağlığı, iç hastalıkları, cerrahi, koruyucu hekimlik ve laboratuvar hizmetlerini en kaliteli şekilde almak için bizi tercih edebilirsiniz. Veteriner hekim kadromuz alanında uzman, deneyimli kişilerden oluşmaktadır. Hayvanları seven, ilgili ve güler yüzlü sağlık personelimiz ile 7/24 hizmet vermekteyiz. Dilediğinizde bize ulaşabilir ya da kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz. Minik dostunuzun sağlık, barınma, tedavi gibi temel ihtiyaçları için yeterli donanım ve teçhizata sahip olduğumuzu da belirtmek isteriz.

sahrayıcedit veteriner, sahrayıcedit veteriner kliniği, veteriner sahrayıcedit

Laboratuvar hizmetleri gelişen tıp teknolojisi ile veteriner kliniklerde de yerini almıştır. Hastalıkların teşhis ve tanısında en kesin sonuç laboratuvar incelemeleri ile mümkündür. Yanlış teşhis yanlış tedaviyi doğurur ve bu da evcil hayvanınıza zarar verir. Amacımız teknolojiyi hizmet kapsamımızda en iyi şekilde kullanmak ve doğru tedavi ile dostlarınızı sağlığına kavuşturmaktır. Kliniğimizi yalnızca hastalık durumlarında değil, koruyucu hekimlik kapsamında aşılama, kısırlaştırma, kontrol gibi amaçlarla da tercih edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Klinik laboratuvar, hastadan alınan numunelerin uzman laborantların gözetiminde incelendiği yerlerdir. Numuneler özel cihazlarla analiz edilir.

Hayvanlardan alınan numuneler veteriner klinik laboratuvarlarında analiz edilmelidir. İnsan ve hayvan yapısındaki farklılık kullanılan cihazlarda da farklılığa sebep olmuştur.

Hastalığın teşhis ve tanı kısmında birtakım tahliller uygulamak gerekir. Bu aşamada devreye laboratuvar hizmetleri girmektedir.

Kırık, çıkık gibi kemik hastalıkları görüntüleyici cihazlarla tespit edilir. Bunlar röntgen, MR gibi aletlerdir. Fakat iç hastalıkları, hormonal bozukluklar, zehirlenme gibi rahatsızlıkların teşhis edilmesi için laboratuvar şarttır. Aşıların uygulanması aşamasında gereken testler de laboratuvarlarda yapılmaktadır.

Detaylı inceleme ve analiz için kan, idrar, dışkı, deri kazıntısı gibi örnekler farklı alanlarda incelenir. Parazite bağlı hastalıklar parazitoloji bölümünde analiz edilirken bakteri gibi organizmalar bakteriyoloji ile incelenir.